Hjälpcenter
Hjälpcenter
HelpCenter
Min beställning
Jag har inte fått en orderbekräftelse?
Har du inte fått din orderbekräftelse?
– Kontrollera mappen med skräppost först. Bekräftelserna skickas automatiskt ut från systemet och kan hamna din spammapp.
– Om den inte finns där så har du kanske angett fel e-postadress.
Skriv till oss på kontakt@pixiform.se så kontrollerar vi genast om din beställning gått genom och skickar eventuellt en ny kopia.
Kan jag lägga till mer i min beställning?
Vi kan lägga till fler produkter i din beställning om den inte har registrerats för leverans. Du får då en ny betalningslänk från oss och efter betalning lägger vi till de önskade produkterna i din beställning.
Kontakta oss på kontakt@pixiform.se så gör vi allt vi kan för att lägga till de extra produkterna i din beställning.
OBS: Att lägga till extra produkter i beställningen kan medföra en försening
eftersom vi producerar produkterna per order.
Kan jag annullera min beställning?
Ja, det går bra - om beställningen inte registrerats för leverans. Skicka oss ett e-postmeddelande på kontakt@pixiform.se med ämnet: "annullera"
eller ring +45 88 44 7160 – så annullerar vi den åt dig. Skulle vi redan ha skickat din beställning innan vi fått ditt e-postmeddelande är du välkommen att returnera den till
oss på egen bekostnad.
Jag har inte fått min beställning?
Det kan finnas flera orsaker till att du ännu inte fått din beställning. När du har lagt din beställning så får du en orderbekräftelse. Därefter producerar och förpackar vi den för leverans med GLS. Från dem får du sedan ett e-postmeddelande eller SMS om du angett ett mobilnummer. GLS skickar ut ett e-postmeddelande med ett spårningsnummer för ditt paket och det kan du använda för att spåra paketet pån GLS webbplats.
1. Kontrollera orderbekräftelsen och se om du har angett rätt namn och adress.
2. Om du inte har fått någon orderbekräftelse så har du kanske angett fel e-postadress? Kontrollera även spammappen.
3. Se efter om du har beställt en produkt som "förbeställning". Om du har beställt en produkt på förbeställning så skickas produkten först på upplyst datum.
4. Om du har fått en leveransbekräftelse kan du spåra paketet på GLS webbplats. Vi skickar ALLA paket försäkrade med GLS och därmed kan du söka efter ditt
paket och se hur långt det har kommit på vägen hem till dig. Om ovanstående punkter inte är problemet så är du välkommen att skicka ett e-postmeddelande till kontakt@pixiform.se – vi hjälper gärna till.
Leverans
Vad kostar frakt?
Vad kostar
frakt?
Eftersom vi skickar ut möbler så beror det på produktens
vikt. Dvs priset varierar per produkt.
POSTNORD Paketshop:
0-5 kg: 69 kr
6-10 kg: 79 kr
11-20 kg: 109 kr
+20 kg: 69 kr
Max 20 kg per paket till paketshop. Beställningar på mer än 20 kg delas upp och
skickas i flera paket. Utöver det så kan även stora volymer skickas i flera paket.
Gratis frakt över 1700 kr.
POSTNORD till privat hushåll:
0-5 kg: 89 kr
6-10 kg: 99 kr
11-20 kg: 119 kr
+20 kg: 139 kr
Max 30 kg per paket för privat hushåll. Beställningar på
mer än 30 kg delas upp och skickas i flera paket. Utöver det så kan även stora
volymer skickas i flera paket.
Gratis frakt över 2200 kr.
POSTNORD till företag
0-5 kg: 69 kr
6-10 kg: 79 kr
11-20 kg: 109 kr
+20 kg: 69 kr
Max 30 kg per paket för företag. Beställningar på
mer än 30 kg delas upp och skickas i flera paket. Utöver det så kan även stora
volymer skickas i flera paket.
Gratis frakt över 1700 kr.
Får man fri frakt?
Fraktfri leverans till paketombud för Postnord vid köp över 1700 kr
Fraktfri leverans till privat- eller företagsadress vid köp över 2200 kr.
Beställningar mellan jul och nyår – och därefter!
På grund av minskad produktionskapacitet mellan jul och nyår får man räkna med 5-7 dagars leveranstid under den perioden.
Vi är en liten webbshop och våra underbara kollegor håller ledigt med sina familjer mellan jul och nyår. Vi hoppas på din förståelse av den lilla extra leveranstiden.
Efter nyår arbetar vi så fort vi kan på att skicka ut alla möbler ut till våra kunder. Eftersom det uppstått en liten puckel under helgdagarna så tar det lite extra tid att
köra genom allt än normalt. Har du frågor om beställningsstatus är du alltid välkommen att skriva till kontakt@pixiform.se
Prismatch och rabattkoder
Kan jag använda två rabattkoder på samma beställning?
Nej, det kan du inte. Man kan endast använda en rabattkod per tillfälle.
Samarbetar ni med rabattsidor
Vi samarbetar inte med rabattsidor och sådana har inte fått några giltiga koder från oss. Av och till gör vi reklam med våra samarbetspartners - men vi samarbetar
inte med rabattsidor.
Jag har fått en rabattkod från en rabattsida för er?
Då är det mycket troligt inte en giltig rabattkod för vår webbshop och kan inte användas hos oss.
Har PixiForm prismatchning?
Vi tillverkar våra egna unika möbler och de produceras inte någon annanstans än just här. Därför finns det inte samma möbel att hitta hos annan leverantör.
Våra inlärningstorn skiljer sig också från andra tillverkare och därför erbjuder vi inte heller prismatchning på dem.
Säljer andra webbshoppar era möbler till ett billigare pris?
Om du hittar en annan webbshop som säljer möbler från PixiForm till ett billigare pris än oss så är du välkommen att höra av dig eftersom det i så fall är troligtvis en
scamsida som försöker lura dig på pengar. Skriv till kontakt@pixiform.se
Rabattkod för PixiForm.dk?
Vi erbjuder sällan rabattkoder. Men om vi tillfälligtvis har en rabattkod så skickas den ut via vårt nyhetsbrev eller postas på vårt konto hos Facebook eller Instagram.
Jag har fått en rabattkod från en rabattsida för er?
Då är det mycket troligt inte en giltig rabattkod för vår webbshop. Av och till gör vi reklam med våra samarbetspartners - men vi samarbetar inte med rabattsidor.
Jag glömde använda min rabattkod?
Det kan vi lösa åt dig. Skicka oss ett e-postmeddelande på kontakt@pixiform.se så drar vi av din rabatt.
Hur ska jag ange min rabattkod?
När du är i kundvagnen så anger du helt enkelt din rabattkod i fältet"rabattkod / presentkort".
Reklamation och retur
Hur lång returrätt har jag?
Du har 30 dagars returrätt hos oss.
Därmed kan du lugnt köpa våra möbler utan att stressa över endast 14 dagars returrätt - om våra möbler (tvärtemot förväntan) inte är något för dig.
Om du använder din returrätt ställer vi bara krav på att möbeln är oanvänd. Du får gärna ta ut produkten från sitt emballage, men spara skyddsskummet och
pappförpackningen för retur. Om möbeln blivit skadad under transport så återbetalar vi inte hela beloppet.
Kan jag själv lämna mitt returpaket hos er?
Du är alltid välkommen att lämna din retur till:
PixiForm
Torvegade 97
7160 Tørring
Danmark
Måste jag själv betala för produktretur?
Ja, köparen står för returfrakt. Se våra handelsvillkor – om inget annat skriftligen har avtalats med oss.
Du kan köpa fraktetiketter hos oss för POSTNORD
till följande priser:
0-1 kg: 45 kr
1 – 5 kg: 49 kr
5-10 kg: 59 kr
10-15 kg: 75 kr
15-20 kg: 89 kr
Priserna inkluderar moms. Med förbehåll för ändringar. Vill du returnera mer än 20 kg måste det delas upp i flera paket.
Slutgiltigt pris får du av oss efter att du informerat oss om produkterna du vill köpa frakt för.
Kan jag få återbetalat för mina returnerade produkter?
Ja, du kan alltid få pengarna tillbaka för returnerade produkter. Skriv först till oss och ange orsaken för din retur samt ordernummer inom 100 dagar
efter inköpsdatum. Tänk på att produkten ska vara i samma skick som när du mottog den.
När vi har mottagit din retur har vi en behandlingstid på 2-5 vardagar. Sedan återbetalar vi beloppet till det betalkort eller paypalkonto som användes vid ditt köp.
Om du fått produkten som present och vill få återbetalning till eget konto så behöver vi en skriftlig bekräftelse från personen som köpte den av oss.
Vi återbetalar sedan beloppet så snart som möjligt. Det kan ta ett par dagar innan du ser beloppet på ditt konto.
Har du frågor så är du välkommen att kontakta oss på kontakt@pixiform.se
Skolor, institutioner och företag
Säljer ni till företag?
Ja, det gör vi.
Man kan beställa via vår webbshop och om man handlar som institution skickar vi en digital faktura.
Stora beställningar? Skicka oss ett e-postmeddelande på kontakt@pixiform.se med mer information om beställningen samt faktureringsinformation.
Säljer ni till institutioner?
Ja, det går bra att köpa som institution.
Vi säljer både till offentliga och privata institutioner. Är ni exempelvis ett privat daghem kan ni också köpa av oss. Vid större beställningar ber vi er att skicka ett e-postmeddelande till info@pixiform.se innan köp.
Kan jag bli återförsäljare?
Nej, vi säljer endast våra produkter via vår webbplats.
Presentkort
Hur länge gäller mitt presentkort?
Som utgångspunkt gäller presentkort i 3 år från inköpsdatum. Om du av någon anledning behöver längre tid så kan vi lösa det åt dig. Bara kontakta oss i så fall.
Kan jag köpa presentkort för PixiForm.se
Ja, det går alltid bra.
Du kan köpa ett presentkort här i webbshoppen och välja önskat belopp upp till 1000 kr.Presentkortet gäller i 3 år från inköpsdatum.
Nyhetsbrev
Jag vill prenumerera på ert nyhetsbrev
Längst ner i vår webbshop hittar du en rubrik för prenumeration av vårt nyhetsbrev. När du registrerat dig så blir du en av de första som får information om extra bra
erbjudanden och spännande produktnyheter.
Jag vill avsluta min prenumeration på ert nyhetsbrev
Du kan avsluta prenumeration av vårt nyhetsbrev genom att klicka på länken för detta längst ner i nyhetsbrevet.
Alternativt kan du skriva till kontakt@pixiform.se med ämnet ”avsluta nyhetsbrev” samt din e-postadress så löser vi resten åt dig.
Övriga frågor
Erbjuder ni billigare produkter under Black Week och Black Friday?
Vi kan lika bra avslöja det nu – det blir inte billigare🙂
Black Friday och Black Week hos PixiForm kommer INTE att finnas med 20-30 % rabatt på våra möbler. Vi har alltid låga priser som matchar andra tillverkare, inredningsbutiker, möbelhus o.d. Därför erbjuder vi inte några rabatter på möbler under Black Friday.
– Å andra sidan introducerar vi däremot nya möbler under veckan och som alltid ger vi ett bra introduktionspris på dessa. Du behöver alltså inte oroa dig över att köpa våra möbler innan Black Friday eftersom de inte blir billigare under Black Friday, Black Week eller Cyber Monday.
– Det tycker vi är mest ärligt för dig!